Νέα   Ποιός είναι ο καλύτερος τρόπος να αλλάξoυμε τις «κακές» συνήθειες των παιδιών; Το παιχνίδι, φυσικά! Δεδομένου, μάλιστα, ότι τα δημοφιλέστερα παιχνίδια είναι πλέον τα ηλεκτρονικά, καταλαβαίνουμε, πώς το διαδικτυακό παιχνίδι enercities κέρδισε τις καρδιές πολλών μαθητών. Η διαδικτυακή εκπαιδευτική πύλη enercities πρόκειται για ένα παιχνίδι που απευθύνεται σε παιδιά με στόχο να τους μυήσει στα μυστικά της αειφόρου ανάπτυξης. To ζητούμενο είναι οι παίκτες να οικοδομήσουν μια βιώσιμη πόλη, προκειμένου να ανέβουν επίπεδα δυσκολίας, να συλλέξουν πόντους και εν τέλει να κερδίσουν! «Πήραμε πολλά στοιχεία από παιχνίδια με πόλεις και διατηρήσαμε τα απολύτως απαραίτητα», εξήγησε στην «Κ» ο Ολλανδός Dylan Nagel, εμπνευστής του παιχνιδιού, το οποίο ως ευρωπαϊκό πρόγραμμα «υιοθέτησε» το πρώην ΚΕΚ νομού Κυκλάδων από τον Φεβρουάριο του 2010. Δέκα γυμνάσια και λύκεια από τη Δυτική Αττική, τη Σύρο, τη Μήλο, τη Μύκονο και την Τζιά ενσωμάτωσαν το παιχνίδι στην περιβαλλοντική εκπαίδευση: με ειδικούς κωδικούς οι μαθητές άρχισαν δειλά δειλά να αφιερώνουν χρόνο στο «κτίσιμο» της ενεργειακά αυτόνομης πόλης στο σχολείο και στο σπίτι.   «Ακόμα και σε μαθητές που δεν είναι της θετικής κατεύθυνσης το παιχνίδι άρεσε», επισημαίνει στην «Κ» η καθηγήτρια Λίλα Πέτρου. «Στο enercities, αν εξαντλήσεις το πετρέλαιο, χάνεις. Καθένας οφείλει να αξιοποιήσει ορθά τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας επιλέγοντας την κατάλληλη μορφή, αλλά και να διαχειρίζεται σωστά τους διαθέσιμους ενεργειακούς πόρους κάθε τόπου. Σε μια πυκνοκατοικημένη περιοχή, θα επιλέξει για παράδειγμα ανεμογεννήτριες». Τριάντα έξι μαθητές μετά μπόλικη εξάσκηση, διαγωνίστηκαν μεταξύ τους μέσω τηλεδιάσκεψης σε Αθήνα, Σύρο και Μήλο και οι νικητές επιβραβεύτηκαν με δώρα ανάλογου χαρακτήρα - ο μαθητής με το μεγαλύτερο σκορ απέκτησε ένα ηλεκτρικό ποδήλατο. «Τις τελευταίες μέρες αφιέρωνα 7 ώρες την ημέρα στο παιχνίδι, για να είμαι ετοιμοπόλεμος στον διαγωνισμό», αναφέρει ένας εκ των νικητών, ο 17χρονος Ηρακλής από το ΕΠΑΛ Τζιάς «το παιχνίδι μάς δημιουργούσε σασπένς και τελικά “κολλούσαμε”».   Μετά τον εθνικό διαγωνισμό, ακολούθησε την περασμένη εβδομάδα ο ευρωπαϊκός με σχολεία από τη Μ. Βρετανία, τη Σλοβενία (απ’ όπου αναδείχθηκε και ο τελικός νικητής), την Ισπανία, τη Γερμανία και την Ολλανδία   Ο δημιουργός της enercities παρατηρεί ότι «οι παίκτες μεταφέρουν τις καλές συνήθειες στο σπίτι τους». Στο Λύκειο της Φυλής, οι μαθητές προχώρησαν ακόμα περισσότερο: φύτεψαν τον κήπο του σχολείου και κατασκεύασαν ηλιακό σιντριβάνι!   Της Ιωαννας Φωτιαδη www.kathimerini.gr

Published on Μαΐου 23rd, 2011 | by keatzia

Περιβαλλοντική εκπαίδευση μέσω… videogames

 

Ποιός είναι ο καλύτερος τρόπος να αλλάξoυμε τις «κακές» συνήθειες των παιδιών; Το παιχνίδι, φυσικά! Δεδομένου, μάλιστα, ότι τα δημοφιλέστερα παιχνίδια είναι πλέον τα ηλεκτρονικά, καταλαβαίνουμε, πώς το διαδικτυακό παιχνίδι enercities κέρδισε τις καρδιές πολλών μαθητών. Η διαδικτυακή εκπαιδευτική πύλη enercities πρόκειται για ένα παιχνίδι που απευθύνεται σε παιδιά με στόχο να τους μυήσει στα μυστικά της αειφόρου ανάπτυξης. To ζητούμενο είναι οι παίκτες να οικοδομήσουν μια βιώσιμη πόλη, προκειμένου να ανέβουν επίπεδα δυσκολίας, να συλλέξουν πόντους και εν τέλει να κερδίσουν! «Πήραμε πολλά στοιχεία από παιχνίδια με πόλεις και διατηρήσαμε τα απολύτως απαραίτητα», εξήγησε στην «Κ» ο Ολλανδός Dylan Nagel, εμπνευστής του παιχνιδιού, το οποίο ως ευρωπαϊκό πρόγραμμα «υιοθέτησε» το πρώην ΚΕΚ νομού Κυκλάδων από τον Φεβρουάριο του 2010. Δέκα γυμνάσια και λύκεια από τη Δυτική Αττική, τη Σύρο, τη Μήλο, τη Μύκονο και την Τζιά ενσωμάτωσαν το παιχνίδι στην περιβαλλοντική εκπαίδευση: με ειδικούς κωδικούς οι μαθητές άρχισαν δειλά δειλά να αφιερώνουν χρόνο στο «κτίσιμο» της ενεργειακά αυτόνομης πόλης στο σχολείο και στο σπίτι.

 

«Ακόμα και σε μαθητές που δεν είναι της θετικής κατεύθυνσης το παιχνίδι άρεσε», επισημαίνει στην «Κ» η καθηγήτρια Λίλα Πέτρου. «Στο enercities, αν εξαντλήσεις το πετρέλαιο, χάνεις. Καθένας οφείλει να αξιοποιήσει ορθά τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας επιλέγοντας την κατάλληλη μορφή, αλλά και να διαχειρίζεται σωστά τους διαθέσιμους ενεργειακούς πόρους κάθε τόπου. Σε μια πυκνοκατοικημένη περιοχή, θα επιλέξει για παράδειγμα ανεμογεννήτριες». Τριάντα έξι μαθητές μετά μπόλικη εξάσκηση, διαγωνίστηκαν μεταξύ τους μέσω τηλεδιάσκεψης σε Αθήνα, Σύρο και Μήλο και οι νικητές επιβραβεύτηκαν με δώρα ανάλογου χαρακτήρα – ο μαθητής με το μεγαλύτερο σκορ απέκτησε ένα ηλεκτρικό ποδήλατο. «Τις τελευταίες μέρες αφιέρωνα 7 ώρες την ημέρα στο παιχνίδι, για να είμαι ετοιμοπόλεμος στον διαγωνισμό», αναφέρει ένας εκ των νικητών, ο 17χρονος Ηρακλής από το ΕΠΑΛ Τζιάς «το παιχνίδι μάς δημιουργούσε σασπένς και τελικά “κολλούσαμε”».

 

Μετά τον εθνικό διαγωνισμό, ακολούθησε την περασμένη εβδομάδα ο ευρωπαϊκός με σχολεία από τη Μ. Βρετανία, τη Σλοβενία (απ’ όπου αναδείχθηκε και ο τελικός νικητής), την Ισπανία, τη Γερμανία και την Ολλανδία

 

Ο δημιουργός της enercities παρατηρεί ότι «οι παίκτες μεταφέρουν τις καλές συνήθειες στο σπίτι τους». Στο Λύκειο της Φυλής, οι μαθητές προχώρησαν ακόμα περισσότερο: φύτεψαν τον κήπο του σχολείου και κατασκεύασαν ηλιακό σιντριβάνι!

 

Της Ιωαννας Φωτιαδη

www.kathimerini.gr

Σχόλια

σχόλια

Tags: , ,


About the Author



Back to Top ↑